Ιδιαίτερα μετά το 2011 το θέμα προμήθειας του UH-60 είναι συχνά στο προσκήνιο. (c) Αμερικανικός Στρατός |
Στην ψηφοφορία, χρονικής διάρκειας 30 ημερών, υπήρξαν 33 ψήφοι. Πιο συγκεκριμένα έλαβαν:
- "Με αντικατάσταση από UH-60" - 20 ψήφοι
- "Με επιπλέον NH-90" - 7 ψήφοι
- "Με εκσυγχρονισμό" - 3 ψήφοι
- "Με αντικατάσταση από AB-205/UH-1N" - 3 ψήφοι
- "Θα αποσυρθούν χωρίς αναβάθμιση/αντικατάσταση" - 0 ψήφοι
Τα αποτελέσματα δεν μπορεί φυσικά να θεωρηθούν πως οδηγούν σε ασφαλή συμπεράσματα, ωστόσο, μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως αφορμή για την ιστορική αναδρομή του ενδιαφέροντος του ΕΣ για το UH-60.
Από την αξιολόγηση στο NH-90
Αμέσως μετά τα Ίμια, η Αεροπορία Στρατού (ΑΣ) επιδιώκει την αναβάθμιση του οπλοστασίου της. Έχει ήδη καλύψει τις άμεσες ανάγκες της στον αντιαρματικό τομέα, με την παραλαβή των 20 υπερσύγχρονων επιθετικών ελικοπτέρων AH-64A, και προσπαθεί να καλύψει τις απαιτήσεις της για σύγχρονα μεταφορικά ελικόπτερα. Κύριως βασίζεται στα AB 205 / UH-1H, που χαρακτηρίζονται από μικρή μεταφορική ικανότητα. Όσον αφορά τα CH-47D, η ΑΣ επιθυμεί την προμήθεια εννέα νέων ελικοπτέρων, από τα οποία δύο θέλει να 'ναι τροποποιημένα για Ειδικές Επιχειρήσεις. Το υψηλό κόστος προμήθειας των νέων Chinook, που ανήκουν στην έκδοση -SD, περιορίζει το πρόγραμμα σε τελικά επτά μονάδες.
Για την αντικατάσταση των AB 205/ UH-1H υποψήφια είναι τα UH-60, AS 532 και Mi-17. Έπειτα από αξιολόγηση των τριών τύπων στο Στεφανοβίκειο, ο διαγωνισμός τροποποιείται, όπως και οι υποχρεωτικές απαιτήσεις. Στον αναθεωρημένο διαγωνισμό παίρνουν μέρος αποκλειστικά τα AS 725, NH-90 και S-92. Στο διαγωνισμό επικρατεί το NH-90, για το οποίο υπογράφεται σύμβαση προμήθειας 16 ελικοπτέρων βασικής έκδοσης και τεσσάρων για Ειδικές Επιχειρήσεις. Για την ιστορία της αξιολόγησης των UH-60, AS 532 και Mi-17 πρέπει να γραφθεί πως το UH-60 παρουσιάζεται, μέσα από δημοσιεύματα της εποχής, ό, τι συγκέντρωσε την καλύτερη βαθμολογία, αν και η διαφορά του από το δεύτερο AS 532 ήταν σχετικά μικρή.
Τα αιτήματα
Τα προβλήματα στην άφιξη και την χρήση των NH-90, σε συνδυασμό με την αδυναμία προμήθειας επιπλέον ελικοπτέρων του τύπου κυρίως λόγω της οξείας οικονομικής κρίσης, οδηγούν το ΓΕΣ στην επανεξέταση του UH-60. Από ό, τι φαίνεται, το 2011 κατατίθεται αίτημα παραχώρησης 40 έως 60 UH-60A/L. Σε ένα, δε, δημοσίευμα αποκαλύπτεται η άμεση παραλαβή ποσότητας του τύπου, με την προϋπόθεση χρήσης τους από τις ΗΠΑ όποτε απαιτηθεί. Το αίτημα χάνει σε δυναμική, αφού επιλέγεται η επιλογή μεταβίβασης 10 ανακαινισμένων CH-47D. To 2015, όμως επιστρέφει στο προσκήνιο, με τον Υπουργό Άμυνας να κάνει λόγο για 40 ελικόπτερα, ενώ νωρίτερα το ίδιο έτος δημοσιεύεται σενάριο προμήθειας 30 UH-60M. Βασικά πλεονεκτήματα της επιλογής των Blackhawk είναι η μεγάλη ποσότητα των ελικοπτέρων που διαθέτουν οι ΗΠΑ, η συμμετοχή τους σε πολέμους, η ομοιοτυπία που προσφέρουν υποσυστήματά τους με άλλα ελικόπτερα της ΑΣ ή του Πολεμικού Ναυτικού.
Παράρτημα: Σε υπηρεσία με το Πολεμικό Ναυτικό
Τα ελικόπτερα Aegeanhawk πετούν πάνω από τις ελληνικές θάλασσες από το 1995 - (c) ΓΕΝ |
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου